Субота, 23.09.2017, 02:01
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Програма | Вхід | Сайт гімназії
Меню сайту
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 186
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Сонях
 

ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА
(35 год, 1 год на тиждень, із них 4 год - резервний час)

№ п/п К-сть годин Зміст навчального матеріалу Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

1.

14

Розділ І. Мистецтво в просторі культури

2.

1

Тема 1. Види і мова мистецтв
Види мистецтва та специфіка їх художньо-образної мови. Просторові, часові та просторово-часові (синтетичні) види мистецтв. Поняття “образ” у мистецтві. Світ людини й образ світу у мистецьких шедеврах. Мистецтво - основа художньої культури.
Орієнтовні практичні завдання:
Створити плакат або кросворд “Види мистецтва” (робота в групах).

Учень:
називає:
- найвидатніших митців світу та їхні твори;
розпізнає:
- види і жанри мистецтва;
описує:
- засоби художньо-образного відображення духовного свiту людини в різних видах мистецтва;
характеризує:
- художньо-образний зміст творів; основні художньо-мовні засоби мистецтва (візуального, музичного, хореографічного, театрального, екранних);
пояснює:
- роль мистецтва у житті, зміст понять (у межах програми);
наводить приклади:
- відомих музеїв і галерей світу;
формулює:
- власні враження, отримані під час спілкування з мистецтвом;
порівнює:
- художні засоби візуального, музичного, хореографічного, театрального мистецтва, кіномистецтва;
аналізує та інтерпретує художні твори:
- за змістом та мовними засобами;
оцінює:
- значущість різновидів мистецтва для сучасної людини;
аргументує:
- оцінні судження щодо ролі мистецтва у власному житті;
використовує:
- спеціальну мистецьку термінологію, набуті знання у процесі художньо-творчої самореалізації;
показує:
- на карті пам'ятні місця рідного краю, пов'язані з розвитком мистецтва і культури;
уміє:
- толерантно вести дискусію з питань мистецтва (візуального, музичного, хореографічного, театрального, кіномистецтва); знаходити інформацію для збагачення знань із різних видів мистецтва, для художньої самоосвіти.

4

Тема 2. Візуальні мистецтва
Архітектура. Види, художні засоби.
Скульптура. Об'ємно-просторова пластична мова (кругла скульптура, рельєф).
Графіка. Художні засоби (лінія, пляма, контур). Види: оригінальна, тиражна, промислова.
Живопис. Художні засоби. Основи кольорознавства. Види: монументальний, станковий. Жанри: пейзаж (сільський, архітектурний, марина), портрет, натюрморт; анімалістичний, історичний, міфологічний, біблійний, батальний, побутовий.
Декоративно-ужиткове мистецтво. Різновиди: вишивка, ткацтво, килимарство, гончарство, іграшка, художня обробка металу, дерева, шкiри, вироби з бісеру. Український костюм. Костюми народів світу.
Художня фотографія. Комп'ютерна графіка. Художні можливості та застосування в культурі.
Орієнтовні практичні завдання:
Замальовки фрагментів архітектурних споруд різних епох. Створення скульптури малих форм (ліплення, паперопластика) або зразка народної іграшки (з костюмом, прикрасами). Виконання графічних та живописних робіт у різних жанрах (індивідуальна робота) або декоративної композиції - панно для шкільного інтер'єру (колективна робота).

3

Тема 3. Жанрова палітра музичного мистецтва
Музика вокальна, інструментальна, театральна. Музичні жанри і форми - вокальні (пісня, романс, гімн), хорові (кантата, ораторія), камерно-інструментальні (соната, сюїта, квартет тощо), симфонічні (симфонія, увертюра, концерт), музично-театральні (опера, балет, оперета, мюзикл). Напрями музики масових жанрів (джаз, диско, поп, рок).
Орієнтовні практичні завдання:
Спів пісень. Інтерпретація прослуханих музичних творів, визначення образного змісту, жанру, форми. Порівняння звучання музичних інструментів різних народів світу, визначення спільних і відмінних рис. Запис музичних творів для шкільної фонотеки (за жанрами, напрямами).

2

Тема 4. Театр як синтез мистецтв Основні елементи художньо-образної мови театрального мистецтва. Театральні професії (актор, режисер та ін.). Хореографія - вид сценічного мистецтва.
Орієнтовні практичні завдання:
Створення ляльок до театральної вистави (рукавичних, маріонеток, вертепних) або театральних масок - грецької, японської, африканської, слов'янської (колективна робота). Створення ескізу театральної афіші, костюмів театральних героїв (робота в групах).

3

Тема 5. Екранні мистецтва
Екранні мистецтва: кіно, відео. Телебачення як мистецтво і засіб комунікації. Художні засоби кінематографу. Видатні режисери світового кіно. Види кіно: ігрове, анімаційне, документальне. Жанри кінематографу. Відеокліп.
Орієнтовні практичні завдання:
Перегляд фільмів (за телепрограмою тижня), визначення видів і жанрів кіно. Скласти каталог відеотеки “Мистецтво країн світу” (колективна робота).

1

Тема 6. Поліхудожній образ світу
Самооцінка знань з мистецтва у формі тестування.
Орієнтовне практичне завдання:
Розробка і виконання тестових завдань (як варіант - комп'ютерних) для самооцінки і взаємооцінки знань із різних видів мистецтва (робота в парах).

3.

2

Узагальнення  

4.

17

Розділ ІІ. Основи художньої культури

5.

2

Тема 1. Художня культура як духовне явище
Загальне уявлення про культуру та її роль у суспільстві. Збереження національної культурної спадщини. Художня культура - народна і професійна взаємодія, духовна і світська культура.
Орієнтовні практичні завдання:
Порівняти зразки народної та професійної художньої культури, знайти ознаки взаємодії.

Учень:
називає:
- основні художні стилі й напрями;
розпізнає:
- зразки народної й професійної, світської й сакральної художньої культури (у межах програми);
спостерігає:
- за особливостями розвитку художньої культури рідного краю;
характеризує:
- особливості художніх стилів і напрямів;
пояснює:
- значення художньої культури в розвитку людства, сенс понять “діалог культур”, “духовна культура”, “масова культура”, “полікультурний”;
наводить приклади:
- взаємодії народної та професійної художньої культури;
формулює:
- власні враження, отримані під час спілкування з шедеврами української та зарубіжної художньої культури, зразками мистецтва рідного краю;
порівнює:
- твори різних національних і авторських стилів, фольклор народів світу;
класифікує:
- твори мистецтва за художніми напрямами;
аналізує та інтерпретує:
- художній зміст творів мистецтва;
оцінює:
- значущість мистецтва в діалозі культур;
- роль ЗМІ у поширенні мистецьких цінностей;
аргументує:
- оцінні судження щодо ролі художньої спадщини в житті людини та суспільства;
використовує:
- спеціальну термінологію, набуті знання у процесі художньо-творчої діяльності;
показує на карті:
- місцезнаходження найвизначніших пам'яток української та зарубіжної художньої культури;
уміє:
- толерантно вести дискусію з питань культури, знаходити джерела для художньої самоосвіти.

2

Тема 2. Художня культура і світ людини
Культура і людина в сучасному світі. Відображення емоцій і почуттів, думок і мрій людиниу цінностях художньої культури. Художня культура як засіб самопізнання і творчої самореалізації особистості.
Орієнтовні практичні завдання:
Порівняти засоби вираження внутрішнього світу людини у різних видах мистецтва. Виразити власні думки і почуття у реалістичній або абстрактній композиції (вид мистецтва і техніка - за вибором).

6

Тема 3. Художні напрями та стилі
Періодизація розвитку художньої культури. Поняття: “стиль епохи”, “національний стиль”, “індивідуальний стиль митця”. Великі європейські стилі: античність, готика, Ренесанс, бароко, класицизм, романтизм, реалізм, імпресіонізм тощо. Художні напрями мистецтва ХХ ст.: від модернізму до постмодернізму. Особливості культур Заходу і Сходу.
Орієнтовні практичні завдання:
Порівняння відомих архітектурних пам'яток світу, музичних і живописних творів різних художніх напрямів. Створення графічних і живописних композицій у різних художніх стилях і техніках, зокрема в українському народному стилі (Петриківка) і “у східному стилі” (“Птахи і квіти”).

2

Тема 4. Художня культура і середовище
Форми збереження культурної спадщини (бiбліотеки, музеї, театри, галереї тощо). Провідні художні музеї світу (Лувр, Прадо, Дрезденська галерея, Ермітаж тощо). Дизайн і реклама - складові художньої культури. Роль засобів масової інформації у поширенні мистецьких цінностей.
Орієнтовні практичні завдання:
Проаналізувати мистецькі передачі радіо і телебачення, написати критичний відгук. Створити проект реклами промислового виробу для школи (форма, обладнання кабінету, меблі). Здійснити віртуальну подорож “Провідні музеї світу”.

3

Тема 5. Художня культура рідного краю
Пам'ятки культури і мистецтва рідного краю. Культурно-мистецькі заклади (театри, музеї, концертні зали тощо). Пам'ятні місця краю, пов'язані з життям і творчістю відомих митців. Регіональні центри народних промислів і ремесел. Етнорегіональний фольклор (музичний, танцювальний).
Орієнтовні практичні завдання:
Виконання композиції “Вулиця, якою я йду до школи” або створення зразка декоративно-ужиткового мистецтва з урахуванням регіональних традицій української культури. Записати зразки музичного фольклору, поширені у регіоні. Скласти карту туристичного маршруту “Пам'ятки художньої культури рідного краю” (колективна робота).

2

Тема 6. Полікультурний образ світу
Поняття “художня картина світу”, “художній образ світу”. Полікультурність суспільства сучасної доби.
Орієнтовні практичні завдання:
Порівняти особливості музично-танцювального фольклору і національних костюмів різних народів світу, зокрема тих, що проживають в Україні (українців, поляків, угорців, кримських татар тощо).

6.

2

Узагальнення  

 

Словник термінів | Вислови про мистецтво | Аудіо- та відеоматеріали | Корисні посилання

Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2017