Статистика |
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
Сонях |
|
ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА (35 год, 1 год на тиждень, із них 4 год - резервний час)
№ п/п |
К-сть годин |
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
1. |
14 |
Розділ І. Мистецтво в просторі культури |
2. |
1 |
Тема 1. Види і мова мистецтв Види мистецтва та специфіка їх художньо-образної мови. Просторові, часові та просторово-часові (синтетичні) види мистецтв. Поняття “образ” у мистецтві. Світ людини й образ світу у мистецьких шедеврах. Мистецтво - основа художньої культури. Орієнтовні практичні завдання: Створити плакат або кросворд “Види мистецтва” (робота в групах).
|
Учень: називає: - найвидатніших митців світу та їхні твори; розпізнає: - види і жанри мистецтва; описує: - засоби художньо-образного відображення духовного свiту людини в різних видах мистецтва; характеризує: - художньо-образний зміст творів; основні художньо-мовні засоби мистецтва (візуального, музичного, хореографічного, театрального, екранних); пояснює: - роль мистецтва у житті, зміст понять (у межах програми); наводить приклади: - відомих музеїв і галерей світу; формулює: - власні враження, отримані під час спілкування з мистецтвом; порівнює: - художні засоби візуального, музичного, хореографічного, театрального мистецтва, кіномистецтва; аналізує та інтерпретує художні твори: - за змістом та мовними засобами; оцінює: - значущість різновидів мистецтва для сучасної людини; аргументує: - оцінні судження щодо ролі мистецтва у власному житті; використовує: - спеціальну мистецьку термінологію, набуті знання у процесі художньо-творчої самореалізації; показує: - на карті пам'ятні місця рідного краю, пов'язані з розвитком мистецтва і культури; уміє: - толерантно вести дискусію з питань мистецтва (візуального, музичного, хореографічного, театрального, кіномистецтва); знаходити інформацію для збагачення знань із різних видів мистецтва, для художньої самоосвіти. |
4 |
Тема 2. Візуальні мистецтва Архітектура. Види, художні засоби. Скульптура. Об'ємно-просторова пластична мова (кругла скульптура, рельєф). Графіка. Художні засоби (лінія, пляма, контур). Види: оригінальна, тиражна, промислова. Живопис. Художні засоби. Основи кольорознавства. Види: монументальний, станковий. Жанри: пейзаж (сільський, архітектурний, марина), портрет, натюрморт; анімалістичний, історичний, міфологічний, біблійний, батальний, побутовий. Декоративно-ужиткове мистецтво. Різновиди: вишивка, ткацтво, килимарство, гончарство, іграшка, художня обробка металу, дерева, шкiри, вироби з бісеру. Український костюм. Костюми народів світу. Художня фотографія. Комп'ютерна графіка. Художні можливості та застосування в культурі. Орієнтовні практичні завдання: Замальовки фрагментів архітектурних споруд різних епох. Створення скульптури малих форм (ліплення, паперопластика) або зразка народної іграшки (з костюмом, прикрасами). Виконання графічних та живописних робіт у різних жанрах (індивідуальна робота) або декоративної композиції - панно для шкільного інтер'єру (колективна робота).
|
3 |
Тема 3. Жанрова палітра музичного мистецтва Музика вокальна, інструментальна, театральна. Музичні жанри і форми - вокальні (пісня, романс, гімн), хорові (кантата, ораторія), камерно-інструментальні (соната, сюїта, квартет тощо), симфонічні (симфонія, увертюра, концерт), музично-театральні (опера, балет, оперета, мюзикл). Напрями музики масових жанрів (джаз, диско, поп, рок). Орієнтовні практичні завдання: Спів пісень. Інтерпретація прослуханих музичних творів, визначення образного змісту, жанру, форми. Порівняння звучання музичних інструментів різних народів світу, визначення спільних і відмінних рис. Запис музичних творів для шкільної фонотеки (за жанрами, напрямами).
|
2 |
Тема 4. Театр як синтез мистецтв Основні елементи художньо-образної мови театрального мистецтва. Театральні професії (актор, режисер та ін.). Хореографія - вид сценічного мистецтва. Орієнтовні практичні завдання: Створення ляльок до театральної вистави (рукавичних, маріонеток, вертепних) або театральних масок - грецької, японської, африканської, слов'янської (колективна робота). Створення ескізу театральної афіші, костюмів театральних героїв (робота в групах).
|
3 |
Тема 5. Екранні мистецтва Екранні мистецтва: кіно, відео. Телебачення як мистецтво і засіб комунікації. Художні засоби кінематографу. Видатні режисери світового кіно. Види кіно: ігрове, анімаційне, документальне. Жанри кінематографу. Відеокліп. Орієнтовні практичні завдання: Перегляд фільмів (за телепрограмою тижня), визначення видів і жанрів кіно. Скласти каталог відеотеки “Мистецтво країн світу” (колективна робота).
|
1 |
Тема 6. Поліхудожній образ світу Самооцінка знань з мистецтва у формі тестування. Орієнтовне практичне завдання: Розробка і виконання тестових завдань (як варіант - комп'ютерних) для самооцінки і взаємооцінки знань із різних видів мистецтва (робота в парах). |
3. |
2 |
Узагальнення |
|
4. |
17 |
Розділ ІІ. Основи художньої культури |
5. |
2 |
Тема 1. Художня культура як духовне явище Загальне уявлення про культуру та її роль у суспільстві. Збереження національної культурної спадщини. Художня культура - народна і професійна взаємодія, духовна і світська культура. Орієнтовні практичні завдання: Порівняти зразки народної та професійної художньої культури, знайти ознаки взаємодії.
|
Учень: називає: - основні художні стилі й напрями; розпізнає: - зразки народної й професійної, світської й сакральної художньої культури (у межах програми); спостерігає: - за особливостями розвитку художньої культури рідного краю; характеризує: - особливості художніх стилів і напрямів; пояснює: - значення художньої культури в розвитку людства, сенс понять “діалог культур”, “духовна культура”, “масова культура”, “полікультурний”; наводить приклади: - взаємодії народної та професійної художньої культури; формулює: - власні враження, отримані під час спілкування з шедеврами української та зарубіжної художньої культури, зразками мистецтва рідного краю; порівнює: - твори різних національних і авторських стилів, фольклор народів світу; класифікує: - твори мистецтва за художніми напрямами; аналізує та інтерпретує: - художній зміст творів мистецтва; оцінює: - значущість мистецтва в діалозі культур; - роль ЗМІ у поширенні мистецьких цінностей; аргументує: - оцінні судження щодо ролі художньої спадщини в житті людини та суспільства; використовує: - спеціальну термінологію, набуті знання у процесі художньо-творчої діяльності; показує на карті: - місцезнаходження найвизначніших пам'яток української та зарубіжної художньої культури; уміє: - толерантно вести дискусію з питань культури, знаходити джерела для художньої самоосвіти. |
2 |
Тема 2. Художня культура і світ людини Культура і людина в сучасному світі. Відображення емоцій і почуттів, думок і мрій людиниу цінностях художньої культури. Художня культура як засіб самопізнання і творчої самореалізації особистості. Орієнтовні практичні завдання: Порівняти засоби вираження внутрішнього світу людини у різних видах мистецтва. Виразити власні думки і почуття у реалістичній або абстрактній композиції (вид мистецтва і техніка - за вибором).
|
6 |
Тема 3. Художні напрями та стилі Періодизація розвитку художньої культури. Поняття: “стиль епохи”, “національний стиль”, “індивідуальний стиль митця”. Великі європейські стилі: античність, готика, Ренесанс, бароко, класицизм, романтизм, реалізм, імпресіонізм тощо. Художні напрями мистецтва ХХ ст.: від модернізму до постмодернізму. Особливості культур Заходу і Сходу. Орієнтовні практичні завдання: Порівняння відомих архітектурних пам'яток світу, музичних і живописних творів різних художніх напрямів. Створення графічних і живописних композицій у різних художніх стилях і техніках, зокрема в українському народному стилі (Петриківка) і “у східному стилі” (“Птахи і квіти”).
|
2 |
Тема 4. Художня культура і середовище Форми збереження культурної спадщини (бiбліотеки, музеї, театри, галереї тощо). Провідні художні музеї світу (Лувр, Прадо, Дрезденська галерея, Ермітаж тощо). Дизайн і реклама - складові художньої культури. Роль засобів масової інформації у поширенні мистецьких цінностей. Орієнтовні практичні завдання: Проаналізувати мистецькі передачі радіо і телебачення, написати критичний відгук. Створити проект реклами промислового виробу для школи (форма, обладнання кабінету, меблі). Здійснити віртуальну подорож “Провідні музеї світу”.
|
3 |
Тема 5. Художня культура рідного краю Пам'ятки культури і мистецтва рідного краю. Культурно-мистецькі заклади (театри, музеї, концертні зали тощо). Пам'ятні місця краю, пов'язані з життям і творчістю відомих митців. Регіональні центри народних промислів і ремесел. Етнорегіональний фольклор (музичний, танцювальний). Орієнтовні практичні завдання: Виконання композиції “Вулиця, якою я йду до школи” або створення зразка декоративно-ужиткового мистецтва з урахуванням регіональних традицій української культури. Записати зразки музичного фольклору, поширені у регіоні. Скласти карту туристичного маршруту “Пам'ятки художньої культури рідного краю” (колективна робота).
|
2 |
Тема 6. Полікультурний образ світу Поняття “художня картина світу”, “художній образ світу”. Полікультурність суспільства сучасної доби. Орієнтовні практичні завдання: Порівняти особливості музично-танцювального фольклору і національних костюмів різних народів світу, зокрема тих, що проживають в Україні (українців, поляків, угорців, кримських татар тощо). |
6. |
2 |
Узагальнення |
| | |
|
|